לקביעת טיפול ולשאלות
054-2478078
צרי קשר


האם את באמת חייבת לסבול מתסמונת קדם- ויסתי (PMS)?
 
תסמונת קדם וסתית (PMS), הוא שם כולל למגוון רחב של תופעות שהמשותף לכולן הוא שהן מופיעות אצל אישה במחזוריות חודשית מסויימת- התופעות מופיעות באותו פרק זמן במהלך המחזור, לעתים כמה ימים לפני הוסת ולפעמים אפילו שבועיים לפני.
התחושות שנשים חוות בין היתר, הן:
    כאבים. כאבי ראש, כאבים בבטן.
    עצבנות
    נפיחות בחזה
    שינויים במצב הרוח,דיכאון
    תיאבון מוגבר, תאווה למתוק
    נפיחות בגוף
    עייפות וחולשה
 
יש נשים המעידות על עצמן שהן הופכות לסופה- עצבניות, לא נותנות לאף אחד להתקרב, רגישות. יש כאלו שאצלן הכאבים והנפיחות דומיננטיים יותר .
עקבי אחרי התחושות שלך, האם הן מופיעות במחזוריות חודשית מסויימת?
 
הורמונים?
במעגל החודשי של האשה רמות ההורמונים משתנות.
אשה, כמו הירח- משתנהבתחילת המחזור החודשי היא מתמלאת ומבשילה ובחלקו השני מתרוקנת ומשילה.
אך האם השינויים ההורמונליים צרכים להיות כה חריפים עד כדי תופעות כאלו?
 
איך מטפלים?
הרפואה הסינית מחלקת את תקופת המחזור לשניים-
חלק ראשון מהווסת עד הביוץ- תקופה בה הגוף בונה אנרגיה ודם ברחם- הוא מתכונן להפרייה.
ותקופה שנייה-מהביוץ עד לתחילת הווסת- תקופה של הנעה- הביצית נעה לכיוון הרחם, ובמידה שלא מתרחשת הפריה, תנועה של היפרדות רירית הרחם והתכוננות לווסת.
תופעות קדם וסתיות משויכות לחוסר איזון בתקופה השנייה, שבה הגוף אמור להניע את אזור הבטן התחתונה. הדם והאנרגיה לא נמצאים בתנועה הטבעית, והתקיעות שלהם יוצרת את הסימפטומים השונים של ה PMS. בד"כ תחילת הווסת גורמת לשיחרור הדם והאנרגיה באזור ובכך מקלה על התחושות הקשות.
 
בקליניקה אני עובד באמצעות הדיקור וצמחי המרפא-
    השילוב ביניהם מתחיל תנועה באזור פלג הגוף התחתון, והגוף לומד מחדש את הקצב הטיבעי שיצא מאיזון.
 
זמנים מודרניים.
גישה שלא מפרידה בין הגוף הפיזי לבין הנפש והרגשות לא יכולה להתעלם מצדדים נוספים של תסמונת קדם ויסתית.
בעולם המודרני שלנו סביבת החיים היא גברית- סביבה המתעלמת מן המחזוריות ונעה בקו ישר. בסביבה כזו הטבע הנשי מתקשה לבוא לידי ביטוי.
בפרסומת בטלויזיה, רוקדת הבחורה הצעירה, ומתהדרת בכך שאין היא מרגישה את המחזור, התחבושת הנקייה לעומת הדם "המלוכלך", ואל השינוי ההורמונלי מתייחסים כמפריע לנהל קריירה ולהשתוות לגברים.
איך את רואה את הווסת שלך- כמשהו מפריע? כמשהו מלוכלך?
בזמנים עברו נשים לקחו פסק זמן בזמן הווסת, התכנסו פנימה, זמן של ניקוי והיטהרות.
התייחסות אל הווסת כחלק בלתי נפרד ממעגל החיים עשוי לצמצם את התסמונת שקודמת לו.
אם מעניין אותך לבדוק את תחושותיך בנושא תוכלי לעשות גם זאת במהלך הטיפול.
 
דברים נוספים שתוכלי לעשות:
תנועה- עסקי בפעילות פיזית- הליכה, ריקוד... תנועה המניעה את האגן.
 תזונה- צמצמי לחלוטין או לפחות למינימום את צריכת הקפה, סוכר, מוצרי קמח, בשר. (יש עוד הרבה שניתן לעשות בנוגע לתזונה וויטמינים- לפרטים נוספים תוכלי ליצור איתי קשר)
 מתח- בדקי מה בחייך מוסיף לך מתח ומרוקן את המצברים ומה משחרר את המתח או ממלא אותם.
תחבושת שמן קיק- מנסיוני יש לתחבושת השפעה טובה בכל התופעות הקדם וסתיות ובזמן הוסת עצמהטבלי פיסת בד בשמן קיק קר (ניתן למצוא בכל בית מרקחת), הניחי אותה על בטנך ועטפי בניילון נצמד, הניחי על הניילון בקבוק מים חמים. יש להישאר עם תחבושת שמן הקיק למשך שעה כ 3 פעמים בשבוע במשך 3 חודשים. אין להשתמש בשמן הקיק כאשר הדימום כבד.
 

 


 
 
 

מרפאה לרפואה סינית לנשים

טלפון אישי: 054-2478078

מרפאה לרפואה סינית ביקנעם
info@scmc.co.il



מפת האתר       צרי קשר       מפת הגעה
לייבסיטי - בניית אתרים